نتوشه

وبلاگ با مطالب مفید اقتصادی و بازار

نتوشه

وبلاگ با مطالب مفید اقتصادی و بازار

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید زمین

خرید زمین

خرید زمین یکی از معالات پرسود است. برای معاملات زمین نوع کاربری و همچنین موقعیت مکانی دو عامل بسیار مهم هستند. در این بخش به عواملی که قیمت زمین با توجه به انها تعیین میشود اشاره میکنیم.

 

عوامل تعیین قیمت زمین

همانطور گه گفته شد قیمت زمین میتواند به عوامل گوناگونی وابسته باشد. در این بخش این عوامل را به اختصار بیان میکنیم.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی عامل بسیار مهم در تعیین قیمت زمین میباشد. با نگاهی کوتاه به قیمت ملک در شمال تهران و قیمت ملک در اطراف تهران متوجه این موضوع میشویم که تفاوت قیمت میتواند چندین برابر باشد. همین مسئله روشن میکند که قیمت زمین در مناطق مختلف ارزش زمین را تغییر می‌دهد.

خرید زمین

نوع کاربری

زمین میتواند کاربری های مختلفی داشته باشد، کاربری مسکونی به مفهوم آن است که در زمین امکان ساخت واحد مسکونی وجود دارد. کاربری تجاری امکان احدث سازه با کاربری تجاری را امکان پذیر میکند. کاربری کشاورزی نیز به مفهوم ان است که اجازه ساخت و ساز در زمین وجود ندارد و استفاده از زمین فقط در بخش کشاورزی امکانپذیر است.

از آنجا که ساخت و ساز ملک یک تجارت پر سود است متقاضی زمین هایی با کاربری مسکونی بیشتر از دیگر کاربری ها می‌باشد. این مسئله تفاوت قیمت چندین برابری را برای زمین ایجاد میکند.

جواز ساخت

جواز ساخت نیز یکی از عواملی است که میتواند در قیمت زمین موثر باشد. گرچه جواز ساخت یک فرایند اداری محسوب میشود اما گرفتن جواز ساخت میتواند آسودگی خاطر را به همراه داشته باشد. از س.ی دیگر جواز ساخت تعیین گننده تراکم ساخت و ساز در زمین است از همین جهت جواز ساخت نقش تاثیر گذاری در قیمت زمین دارد.

نزدیکی به مراکز شهرها

مراکز شهرها بیشترین امکانات را در خود جای داده اند. مراکز خرید، مراکز آموزشی، باشگاه های ورزشی، ادارات دولتی و غیره... همگی در مراکز شهرهای بزرگ کوچک یافت میشوند. به طور مسلم زمین هایی که در اطراف این امکانات قرار داشته باشند ارزش بیشتری نیز خواهند داشت.

متراژ زمین

متراژ زمین در کاربری های مختلف ممکن است کمی تفاوت ایجاد کند. مثلا در زمین هایی با کاربری کشاورزی بزرگ بودن زمین باعث رشد قیمت زمین خواهد بود اما در زمین های تجاری و مسکونی بزرگی زمین قیمت متراژ را پایین می‌آورد.

 

معاوضه املاک

معاوضه ملک

تهاتر

آگهی املاک

 

  • Puran Nazeri