نتوشه

وبلاگ با مطالب مفید اقتصادی و بازار

نتوشه

وبلاگ با مطالب مفید اقتصادی و بازار

  • ۰
  • ۰

نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال

نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال وجود دارد که برای دست یافتن به سازه ای بی نقص، باید مد نظر قرار داد.

نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال

گرین وال ها در محیط شهری محبوبیت زیادی دارند چرا که سر سبزی و طبیعت را به فضای بتنی ساختمان ها می آورند. این دیوار های سبز علاوه بر اینکه ظاهری جذاب دارند از مزایای زیادی مانند محافظت از نمای ساختمان ها، به وجود آوردن زیستگاه، تصفیه هوا از گرد و غبار و آلاینده ها برخوردار هستند. هنگام برنامه ریزی در سیستم گرین وال، بسیار مهم است که تحقیقات و برنامه‌ریزی کامل انجام شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم نصب‌ شده به درستی طراحی شده است.

طراحی گرین وال

مکان گرین وال

از جمله نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال که اهمیت بسیار دارد، مکان اجرای دیوار سبز است. مکان مورد نظر باید از نور و آب کافی برخوردار باشد. دما، شدت باد و باران و غیره باید ارزیابی شود. سیستم آبیاری باید با در نظر گرفتن تمامی این موارد نصب شود. زمین زیر دیوار سبز نیز باید بررسی شود تا گیاهان مناسب برای آن انتخاب شود.

 کاربرد گرین وال

از دیگر نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال انتخاب نوع سیستم دیوار سبز است. این سیستم باید به گونه ای باشد که نیاز های پروژه را تامین کند. به عنوان مثال، یک سیستم مدولار ممکن است بهترین گزینه برای پروژه‌ای باشد که در آن سبز شدن فوری گیاهان مورد نیاز است، در حالی که یک سیستم مبتنی بر داربست فولادی ضد زنگ ممکن است زمانی مناسب‌تر باشد که عوامل هزینه و محیطی مهم‌تر باشند، زیرا سیستم‌های مبتنی بر داربست معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند. نگهداری کمتری دارند و در پایان عمر کاری خود کاملاً قابل بازیافت هستند.

 اطلاعات

بسیار مهم است که تحقیقات کاملی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دیوار یا سازه قادر است وزن گرین وال را پس از کاشت تحمل کند. در برخی موارد، محاسبات مهندسی ممکن است برای تعیین ایمنی طراحی دیوار سبز ضروری باشد.

 انواع گیاهان گرین وال

نوع گیاه انتخاب شده برای گرین وال بسیار مهم است، زیرا نوع گیاه باید با ساختار و مکان سیستم سازگار باشد.

آبیاری گرین وال

از نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال پرداختن به سیستم آبیاری آن است. علاوه بر نگهداری منظم دیوارهای سبز، هنگام برنامه ریزی سیستم دیوار سبز ضروری است که آبیاری آن نیز برآورده شود. نیازهای آبی سیستم به نوع گیاه و محل آن بستگی دارد، ارزیابی این عوامل تعیین می کند که آیا نیاز دیوار سبز به آب با بارندگی تامین می شود یا با آبیاری دستی در سطح بوته یا  سیستم آبیاری اضافی مورد نیاز است.

طراحی گرین وال

 الزامات زیبایی شناختی

مهم است که بدانیم گرین وال باید چه الزامات زیبایی را در طول فرآیند طراحی برآورده کند. زیرا انواع سیستم‌ها را می‌توان در ترکیب با انواع گیاهان مختلف طراحی کرد تا به ظاهر متفاوتی دست یافت.

 طول عمر گرین وال

از دیگر نکاتی در طراحی و اجرای گرین وال طول عمر این سازه است.در برنامه ریزی برای نصب دیوار سبز، خوب است بدانید که انتظار می رود سیستم چه مدت دوام بیاورد، هم از نظر رشد شاخ و برگ و هم از نظر طول عمر ساختار دیوار سبز.

 تعمیر و نگهداری

هنگامی که گرین وال نصب شد و گیاهان مستقر شدند، حفظ و مراقبت از آن حیاتی است.

طراحی گرین وال

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید اینترنتی گل و گیاه

طراحی آلاچیق

  • ۰۱/۰۵/۰۶
  • Puran Nazeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی